Τα Social Media αναπτύσσονται ραγδαία ως Διαφημιστικά Μέσα- 23 δισ δολάρια η συνολική δαπάνη σε όλο τον κόσμο

Με καταιγιστικούς ρυθμούς «τρέχει» η διαφήμιση στα social media. Η ραγδαία ανάπτυξή τους και ο μοναδικός τους τρόπος να επηρεάζουν διαφορετικά κοινά, τα καθιστά σε ένα από τα αποτελεσματικότερα διαφημιστικά Μέσα, δημιουργώντας και μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στο digital.

Η αυξανόμενη δυναμική των social media ως διαφημιστικών Μέσων αποτελεί μία από τις σημαντικότερες τάσεις στον χώρο της digital διαφήμισης. Σήμερα, εκτιμάται ότι η συνολική διαφημιστική δαπάνη στα social media ανέρχεται σε πάνω από 23 δισ. δολάρια περίπου σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ η συνολική διαφημιστική δαπάνη στο digital ανέρχεται σε 100 δισ. δολάρια περίπου. Παρόλο που σε επίπεδο μεγεθών και μεριδίου της συνολικής digital διαφημιστικής πίτας, βρίσκονται –σχετικά- χαμηλά, η τάση δείχνει ότι αναπτύσσονται ραγδαία, ωθούμενα από την ευρύτατη και συνεχώς ανανεούμενη γκάμα διαφημιστικών λύσεων που προσφέρουν, παράλληλα με τη μαζική διείσδυσή τους.

Αν σε αυτά προστεθεί η δυνατότητα προσέγγισης διαφορετικών κοινών που προσφέρει το καθένα από αυτά, σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα αποτελεσματικότητας, είναι κάτι παραπάνω από αναμενόμενο ότι τα social media θα απασχολούν όλο και περισσότερο διαφημιζόμενους, διαφημιστικές εταιρείες και agencies. Για την ελληνική αγορά, η αξιοποίηση των social media ως διαφημιστικών Μέσων είναι ένα από τα cases στο οποίο έχει αντιδράσει σωστά και έχει επενδύσει –τηρουμένων των αναλογιών- με ορθολογισμό, όπως λέει ο Περικλής Βανικιώτης, Head of Digital της Publicis Greece. «Με δεδομένο ότι οι ηλικίες 18-35 επί της ουσίας ζουν στο ψηφιακό περιβάλλον και τα social media είναι μέρος της ζωής τους και της κουλτούρας τους, η στοχευμένη διαφήμιση και το κατάλληλο μήνυμα έχουν φέρει αποτελέσματα και το θεωρώ απόλυτα λογικό».

Εκτός από το γεγονός ότι τα social media συνεχίζουν να είναι leader σε θέματα αποτελεσματικότητας σε ενέργειες επικοινωνίας και νεανικά κοινά, έως 40 ετών, η Κατερίνα Γιαννούλη, Content Marketing Director της iProspect κάνει λόγο και για το δεύτερο σημαντικό θέμα στο οποίο θα μας απασχολήσουν όλο και περισσότερο στο μέλλον τα social media, στον ρόλο τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα social media παίζουν πλέον πολύ μεγάλο ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων και με την προσθήκη του buy button αναμένεται να συνδεθούν και να επηρεάσουν ριζικά το ηλεκτρονικό εμπόριο το προσεχές διάστημα. 

Ο «πρωτεργάτης»...

Οι ρυθμοί με τους οποίους ενισχύονται τα διαφημιστικά έσοδα των βασικότερων κοινωνικών δικτύων από χρόνο σε χρόνο αποδεικνύει την ψήφο εμπιστοσύνης που τους δίνουν οι marketers παγκοσμίως, αναγνωρίζοντας την αποτελεσματικότητά τους. Το Hootsuite παρουσιάζει ορισμένα σημαντικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη διαφήμιση στα social media, που υπόσχονται να ξεδιαλύνουν όσο το δυνατόν το τοπίο για τους marketers. Όσον αφορά στο Twitter, τα διαφημιστικά του έσοδα διαμορφώθηκαν στα 513 εκατ. δολάρια το γ’ τρίμηνο του 2015, σημειώνοντας αύξηση 60% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Tο Twitter ήταν ένα από τα πρώτα δίκτυα που αναγνώρισε και αξιοποίησε τη δυναμική της διαφήμισης στα social media, και η υψηλή αποτελεσματικότητά του οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι εστιάζει στο mobile, το οποίο και αντιστοιχεί στο 86% των συνολικών διαφημιστικών του εσόδων. Το Twitter μάλιστα μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ένα νέο διαφημιστικό φορμάτ, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί δοκιμαστικά με την επωνυμία «conversational ads» και προτρέπει τους χρήστες του να τουιτάρουν το μήνυμα ενός διαφημιζομένου στους followers τους.

Πρόκειται στην ουσία για τροποποιημένα «promoted tweets» που εμφανίζουν ένα ή δύο κουμπιά για branded hastags. Μόλις κάποιος κλικάρει στο branded hashtag, ανοίγει ένα tweet box που περιλαμβάνει το μήνυμα που θέλει το brand, μαζί με φωτογραφία ή βίντεο. Ο χρήστης μπορεί να αλλάξει το μήνυμα, ακόμα και να αφαιρέσει τη φωτογραφία ή το βίντεο, ή να το τουιτάρει ως έχει. 

...και ο «πολλά υποσχόμενος»

Ο νέος μεγάλος παίκτης στον χώρο της διαφήμισης στα social media είναι αναμφισβήτητα το Instagram, το οποίο εκτιμάται ότι το 2015, τον πρώτο μόλις χρόνο της διαφημιστικής του αξιοποίησης, είχε έσοδα 595 εκατ. δολαρίων σε ολόκληρο τον κόσμο. Και μπορεί στο σύνολο των 24 δισ. δολαρίων της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στα social media ο αριθμός αυτός να φαντάζει μικρός, ωστόσο οι εκτιμήσεις λένε ότι το Instagram θα αγγίξει τα 2,81 δισ. δολάρια σε mobile ad revenues μέχρι το 2017.

Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είναι, επίσης, ότι απευθύνεται σε νεαρότερες ηλικίες, καθώς το 55% των χρηστών αφορά σε ηλικίες 18 έως 29 ετών. Δεδομένου ότι είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για την αποτελεσματικότητά του, καθώς είναι ένα νέο διαφημιστικό μέσο, τα πρώτα δείγματα είναι πολύ θετικά. 

Για παράδειγμα, το Ad recall για τα sponsored posts στο Instagram είναι 2,9 φορές υψηλότερα από τα δεδομένα της online διαφήμισης, σύμφωνα με τη Nielsen, σε έρευνα που διεξήγαγε σε πάνω από 475 διεθνείς καμπάνιες.

Το Instagram αναδεικνύεται στο πιο αποτελεσματικό διαφημιστικό μέσο, όπως αναφέρει και η We Are Social Media, που επικαλείται πρόσφατη έρευνα της Takumi, ιαπωνικής πλατφόρμας που συνδέει influencers του Instagram με brands. Σύμφωνα με την έρευνα, το Instagram είναι το μέσο που ωθεί περισσότερο τις πωλήσεις και κινητοποιεί τους καταναλωτές από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα social media. Η ομάδα στην οποία επιδρά περισσότερο είναι οι millennials, καθώς το 68% των νέων ηλικίας 18-24 ετών λένε ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν κάτι που έχει κάνει «share» κάποιος που ακολουθούν στο Instagram. 

 

Το online video αλλάζει τις ισορροπίες 

Το Facebook, το «βαρύ πυροβολικό» και αδιαμφισβήτητος ηγέτης των social media, επιδεικνύει και εντυπωσιακά νούμερα σε επίπεδο διαφημιστικών εσόδων, καθώς το γ’ τρίμηνο του 2015 άγγιξαν τα 4,3 δισ. δολάρια, έναντι 2,96 δισ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα το 2014. Στο Facebook, οι διαφημίσεις στο desktop έχουν 8.1x υψηλότερα click-through rates και στο κινητό τηλέφωνο 9.1x υψηλότερα click-through rates από τις παραδοσιακές διαφημίσεις στο Internet. Eπιπλέον, ο ρόλος του στον χώρο του online video, της μεγαλύτερης τάσης στην digital διαφήμιση, αυξάνεται σημαντικά, με αποτέλεσμα πάνω από το 90% των διαφημιζομένων και των agencies να σχεδιάζουν να τρέξουν video ads στο Facebook μέσα στο 2016, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Mixpo που επικαλείται το Hootsuite.

Ο άλλος μεγάλος παίκτης στο online video, το YouTube, βλέπει αύξηση της τάξης του 60% κατά μέσο όρο ετησίως από τους 100 κορυφαίους διαφημιζόμενούς του. Το σύνολο των 100 κορυφαίων διεθνών brands έτρεξαν την προηγούμενη χρονιά διαφήμιση στο YouTube, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη τους στο Μέσο αλλά και στο video advertising, καθιστώντας το YouTube το μέσο με τη μεγαλύτερη πιστότητα από την πλευρά των διαφημιζομένων.

Τέλος, το Snapchat με τα νέα Sponsored Selfie Filters επιτρέπει στους χρήστες να μετατρέψουν τις selfies τους σε διαφημίσεις, υπολογίζοντας ότι μπορεί να προσεγγίσει 16 εκατ. viewers την ημέρα. Το Snapchat έχει «τσουχτερή» τιμολογιακή πολιτική και απευθύνεται στα μεγαλύτερα brands ή σε εκείνα τα brands που έχουν μεγάλα budgets. Όπως λέει η Κατερίνα Γιαννούλη, στο δύσκολο ηλικιακά κοινό (18-24 ή και νεότεροι) φαίνεται ότι πλατφόρμες, όπως το Snapchat αναδεικνύονται ως οι πλέον ισχυρoί παίκτες και αυξάνουν ταχύτατα τόσο σε επιρροή όσο βεβαίως και σε followers.

 

Η άνοδος του mobile και πώς επηρεάζει τη διαφήμιση στα social media 

Το κινητό τηλέφωνο αναδεικνύεται σε κυρίαρχο μέσο πρόσβασης στα social media, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και νέες προκλήσεις για τα brands που επενδύουν διαφημιστικά στα social media και ασφαλώς στα agencies που χειρίζονται τη διαφημιστική τους προβολή. Ζητήσαμε από στελέχη της ελληνικής αγοράς να μας εξηγήσουν τι ακριβώς σημαίνει η προβολή στην κινητή οθόνη και ποια νέα δεδομένα δημιουργεί. 

Marketing Week (T. 1479)

No comments yet

Προσθέστε νέο σχόλιο

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.